Dag 4 - Reisverslag uit Lemmer, Nederland van Gerhard Disselhorst - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Lemmer, Nederland van Gerhard Disselhorst - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: George

Blijf op de hoogte en volg Gerhard

01 Juli 2014 | Nederland, Lemmer

Trintel Haven - Lemmer
Op tijd eruit en na toilet en ontbijt gelijk Kluiver en Genua en rubberboot gemonteerd. Gerard heeft de buitenboel verder gereed gemaakt en ik heb binnen alles “zeewaardig” opgeruimd, (Gerard laat wel alles achter zich aan slingeren) dus dat was hard nodig…. om zsm te gaan proefzeilen . Ja en als je dan haast hebt en snel klaar bent, is er geen wind….. (toen hebben we maar eerst gegeten).
Het eerste half uur maar op de motor gevaren, pas na 13.00 uur kwam er wind opzetten (wk 3 / 4), voldoende om ruim 6 knopen te varen op grootzeil en kluiver, Lemmer was in no time in zicht.
In de voorhaven van Lemmer geankerd en met de rubberboot aan wal gegaan (Jan we hebben aan jouw boot aangelegd, als je rubberen remstrepen op je hek hebt is het van ons). Gelijk maar naar de zeilmakerij gelopen om wat leuvers op te halen (1 was stuk en wat op reserve). Daarna lekker even rond gelopen in Lemmer (leuk stadje, ook om zo een keer te zijn) en hebben we een pizza gegeten bij de pizzaboer, volgens mijn suikerspiegel was ik daar hoognodig aan toe, en hebben we daar maar gehoor aan gegeven. Inmiddels zijn we weer aan boord en ben ik het verslag aan het maken en Gerard ligt even op 1 oor. Morgen gaan we een rustig plekje opzoeken om de leuver die niet goed is in het grootzeil te vervangen, daarna zeilen we richting Enkhuizen of pampus dat weten we zelf nog niet, ligt er aan wat voor een humeur we hebben morgen. Fijne avond allemaal…
He Lisa, Welkom Thuis, en je link werkt (foto gezien) , Je mag van Gerard aan boord springen en meegaan als je opschiet....HaHa
George

• 01 Juli 2014 - 20:52

Karin:

Wat een super mooie foto's!!!!

• 01 Juli 2014 - 22:39

Tiny:

Ha zeevaarders ! gezellig zo'n blog. Hoorde vanochtend op het journaal "weinig tot geen wind" en dacht meteen aan jullie. Lees net het verslag en inderdaad, tot 13 uur geen wind :) Toen zag ik de foto's en dacht: die zijn mooi en lees daarna dat Karin ze ook al mooi vindt ! Had een oude foto van George (4 jaar) gevonden, heb 'm net gescand maar helaas, te donker geworden. Geef ik 'm zo wel een keertje (mocht je die zelf niet hebben). Goede nachtrust gewenst en je mag wel voor Pampus gaan hoor ;-)
    gr. Tiny

• 01 Juli 2014 - 23:04

Linda:

Geweldige foto's..
    Mooi dat het eerste zeildagje goed verlopen is en dat de wind uiteindelijk ook nog toenam.
    Ik ben net terug van het werk, rustig avondje gehad.
    Slaap lekker straks,
    Liefs XXX

• 02 Juli 2014 - 16:56

Gerrit:

Hoi skipper!
    Zal je volgen, natuurlijk. Ik had je al een sms'je gestuurd en goede vaart ( en behouden thuiskomst