Dag 7. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gerhard Disselhorst - WaarBenJij.nu Dag 7. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gerhard Disselhorst - WaarBenJij.nu

Dag 7.

Door: George

Blijf op de hoogte en volg Gerhard

04 Juli 2014 | Nederland, Amsterdam

Pampus - Amsterdam
Om op tijd bij de oranje sluizen te zijn was het plan om 06u te vertrekken. Om 05.15 waren we al van anker en tijdens de eerste kilometer werden we getrakteerd op een fantastische zonsopgang, het is net of we al in Griekenland zijn zo mooi was het. De sluis en brug waren we vlot door en hebben afgemeerd bij de voormalige NDSM-werf in Amsterdam Noord. Om 10.45 kwamen Linda en Karin aangereden en hebben we onder een tochtje op de kluiver door de haven lekker gerelaxt tot 15.00 uur. Even was het spannend toen de Stuurboord kluiverschoot losschoot, maar we hebben direct de bakboord kluiverschoot naar stuurboord om kunnen zetten (goeie training). Na aankomst ligplek weer alles in orde gemaakt. Toen zijn we het centrum in gegaan op zoek naar de 9 straatjes. Na de wandeling, de shop en de friet weer aan boord gegaan voor de koffie. De dames spelen nu een oeroude versie van Yahtzee (Jazzy) en Gerhard leest wat vakbladen (Viva) en ik ben het verslag aan het typen. De plannen voor morgen zijn dat Michel omstreeks 12u en Frans omstreeks 15u aan boord komen. Na rijp overleg is besloten dat Karin en Linda zo lang mogelijk aan boord blijven om uit te slapen en gezellig te ontbijten met z’n viertjes. Daarna zien we wel…
George

• 05 Juli 2014 - 10:15

Kees:

Ondertussen is de reis voor jullie begonnen Ria en ik hebben gisteren de laatste werkdag genoten.
    Voor mij was het gisteren een leuke dag de 1 juli viering op de 4e motortoertocht gedaan zo'n 110 km gereden een gezellige dag. Maandag stappen we op het vliegtuig voor de overtocht naar Faro Portugal.
    we hebben er zin in benieuwd of Tinus het ook naar zijn zin krijgt.

Wanneer jullie Engeland bereikt hebben zul je wel weer contact leggen even een radio stilte, hopelijk een overtocht met goed weer. Gisteren hier stralend weer nu is dat gekeerd naar een grijze dag met nu nog 10 Am af en toe een bui een trieste dag in Aarle, het wordt tijd om de zon op te zoeken.
    We kijken uit naar het volgende reiskrabbeltje en misschien, ik denk heel misschien een treffen in Porto als het zo mag lopen bemanning een behoudenvaart en "good goan"

Vrgr. R en K