1e vaart - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Gerhard Disselhorst - WaarBenJij.nu 1e vaart - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Gerhard Disselhorst - WaarBenJij.nu

1e vaart

Door: George

Blijf op de hoogte en volg Gerhard

28 Juni 2014 | Nederland, Kampen

1e vaart,
Enschede - ijsseloog ( Prachtige ankerplaats in natuurgebied aan het eind van de ijssel )
We waren vanochtend om 6u gereed om door de sluis van Hengelo te schutten. Om 7u, pas contact met sluis Delden, Sluiswachter Hengelo had zich ziek gemeld. Om 8u was de vervangende sluiswachter er eindelijk en konden we schutten (2u vertraging).
Sluis Delden, Wachten op beroepsvaart (½ u vertraging).
Sluis Eefde, Wachten op beroepsvaart, en op last van de sluiswachter terugdraaien naar de recreatiesteiger 100 meter terug, dat was pas echt een staaltje van machtsmisbruik , bah wat een ambtenarij (1u vertraging). Al met al een goede rustige vaart gehad vanaf sluis Eefde over de ijssel naar ijsseloog, een prachtige ankerplek midden in de natuur. Na 15u varen de knollen op, en de schipper… die ligt op 1 oor op de bank, in slaap gevallen onder het televisie kijken. Kranige man.
Op naar Lelystad !!!