Dag 6. - Reisverslag uit Pampus, Nederland van Gerhard Disselhorst - WaarBenJij.nu Dag 6. - Reisverslag uit Pampus, Nederland van Gerhard Disselhorst - WaarBenJij.nu

Dag 6.

Door: George

Blijf op de hoogte en volg Gerhard

03 Juli 2014 | Nederland, Pampus

Lemmer – Amsterdam
Al wachtend op een telefoontje dat onze bestelde onderdelen binnen zijn, hebben we alles maar even goed schoongemaakt, gestofzogen, gedweild, afwas, buitendek en luiken, enz. Ook tuigage laatste aanpassingen veranderd en verbeterd. Om 11u gebeld met firma, maar was nog niet binnen.
Ondertussen het electra nog wat aangepast, oftewel van die heerlijke laatste klusjes waar je of geen zin aan hebt of geen tijd voor hebt zijn ook gedaan. Net klaar met de lunch kwam het verlossende telefoontje. Snel maar aan wal en terwijl Gerard de boel ophaald heb ik nog wat brood ingeslagen voor de komende dagen, want tot aan Vigo in Portugal komen we geen supermarkt meer tegen.
Aan boord , anker gehesen en weg wezen want we hebben nog een flinke tocht voor de boeg, geschatte aankomst tijd 21.45 uur voor de Pampus. Helaas hebben we wind tegen en moeten we op de motor. We willen morgen voor 07u bij de Oranje sluizen te Amsterdam zijn, deze gaan niet open tijdens de spits en moet je tot 09.30 wachten en dan is het ondertussen bere druk bij de sluis. Onderweg veel moois gezien, ook de batavia en 2 gelijkwaardige schepen onder zeil, konden de namen niet zien. Tijdens de vaart gekookt, (krijg al aardige zee beentjes, ook al zijn ze nog wat wit. Met de stuurautomaat aan hebben we heerlijk samen gegeten. Na de afwas tijd voor verslag. Het is nu 21.u en we moeten nog een half uurtje, dus iets sneller als verwacht. Morgen Komen Karin en Linda aan boord en maken we er een gezellige dag van, en… dat lezen jullie morgen.
Gr. George

  • 03 Juli 2014 - 22:10

    Karin:

    Tot morgen lieve schat, en dan moeten we afscheid nemen voor 5 weken, snif,snif

  • 03 Juli 2014 - 22:45

    Gerard:

    Leuk om jullie zo te volgen. Beetje jaloers, mag wel he?
    Behouden vaart mannen!
    Gerard Seugling

  • 04 Juli 2014 - 10:11

    Marianne Vreugdenhil:

    Hi gerhard, Ik zal naar je zwaaien. Na 7 sept heb ik heel veel tijd. Ik stap dan graag op. Ik hoop ergens in Griekenland of Turkije. Als ik het maar kan bereiken per OV. Dikke knuf xx
    0031646218858

  • 04 Juli 2014 - 11:28

    Ruud Van Keulen:

    Hallo George,

    Als voor Pampus maar niet te letterlijk neemt. Ik denk dat jullie nu wel klaar zijn voor de grote tocht, maar het moeilijkste moment komt natuurlijk nog. Het afscheid nemen! Veel plezier de komende weken en vooral rustig weer op zee. Maar je hebt al zeebenen heb ik begrepen, dus daar zal het niet aan liggen!

    Ruud

  • 04 Juli 2014 - 16:36

    Gerrit:

    Zo maatje,
    Nog niet eens in Amsterdam en dan al voor Pampus! Wat moet dat nog worden? Aanleggen in Sjikker en Lorem? Maar even alle gekheid op een stokje. Maak er met jullie vieren een gezellig dagje Mokum van en dan..allee...het woeste water op. Nou ja, woest...

  • 04 Juli 2014 - 17:23

    Erna Stemerding:

    hoi George,
    eindelijk heb ik je gevonden, je zat in de spam.
    Lekker genieten vandaag met de dames en dan het ruime sop!
    Ik blijf je volgen.
    Erna.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Pampus

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2014

Dag 9

04 Juli 2014

Dag 7.

03 Juli 2014

Dag 6.

02 Juli 2014

Dag 5

01 Juli 2014

Dag 4
Gerhard

Actief sinds 15 Mei 2014
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 9393

Voorgaande reizen:

15 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: