Dag 5 - Reisverslag uit Lemmer, Nederland van Gerhard Disselhorst - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Lemmer, Nederland van Gerhard Disselhorst - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: George

Blijf op de hoogte en volg Gerhard

02 Juli 2014 | Nederland, Lemmer

Lemmer.
Voor anker in Lemmer = synoniem van, je bewusteloos slapen op de deining van het water, heerlijk. Vandaag zijn we weer naar de zeilmaker geweest vanwege de defecte karren die we wilden vervangen door leuvers, (de zeilers weten het wel) maar bij de zeilmaker toch een kar gevonden die wel zou kunnen passen. Deze hebben we meegekregen om te mogen passen (2 eerlijk uitziende kerels) jaja wat een vertrouwen. Op de terugweg bij de Aldi de laatste proviand ingeslagen voor de komende weken. Weer op de Viamaris gelijk de kar gepast en ja bingo hij past. Meteen weer terug naar de zeilmaker, om alles in orde te maken, helaas moeten ze besteld worden, en dat deden ze ook meteen, morgen moet alles aan komen per post. We blijven dus nog een dagje in de buurt van Lemmer. Terug aan boord hebben we eerst gegeten en daarna nog even een zeil tochtje gemaakt . Vanwege de zachte wind ook maar eens de fok gezet en overstag gaan geoefend, en van Gerard onmeunig veul geleerd over zeil, wind, touw, knopen, dek enz, enz want als het over zeilen gaat is Gerhard een zeer enthousiaste verteller. Zit nu lekker in de zon te wachten om de kookkunst van Gerhard te mogen beproeven letterlijk en figuurlijk, tot morgen, Bye The Way ik lees wel alle commentaren, maar geef geen antwoord, leu bedankt...